Precyzyjne określenie Propozycji Wartości otwiera drogę do wykreowania strategii komunikacji z rynkiem, bo czym jak nie wartością którą dajemy kreować nasz wizerunek i budować relacje?

To także przyczynek do analizy procesów i skupienia organizacji na tych procesach które tę wartość generują.

W końcu zdefiniowanie Propozycji Wartości to często iskra która rozpoczyna dyskusję o misji firmy, bo do czego dążyć jak nie do zaspokajania potrzeb klientów i ograniczania działań nieprzynoszących i nie wspierających generowania wartości. Ten centralny element modelu wymaga pewnego wysiłku, lecz warto się wybrać w tą podróż.


Kompletny model biznesowy w metodologii Canvas opisuje następujące elementy:
•    Propozycje wartości
•    Segmenty klientów
•    Kanały komunikacji
•    Sposób budowania relacji
•    Strukturę przychodów
•    Kluczowe procesy
•    Kluczowe zasoby 
•    Kluczowi partnerzy
•    Strukturę kosztów


Przykładając należytą wagę do opisania wszystkich dziewięciu elementów, otrzymamy przekrojowy opis prowadzonego biznesu, co usprawni zarządzanie i pozwoli lepiej zrozumieć zależności pomiędzy poszczególnymi elementami organizacji.

Model biznesowy należy rozpatrywać wielowymiarowo, ze względu na jego szeroką użyteczność jako kompleksowego narzędzia  analizy i planowania organizacji lub jej części. Jednak nawet pojedyncze elementy modelu potrafią zabrać uczestników analizy w wciągającą podróż do kształtowania własnego JA organizacji.

Idealnym przykładem takiej podróży jest Propozycja Wartości, którą Alexander Osterwalder – twórca metodyki opartej na szablonie Business Model Canvas, umieścił jako centralny element modelu.

 

Definiowanie Propozycji Wartości i odpowiedź na kluczowe pytania:

  • Jakie problemy pomagamy rozwiązać klientom?

  • Które potrzeby klientów zaspokajamy?

  • Jaką wartość otrzymują klienci z wyboru naszych usług/produktów

Przynoszą czasem pewne trudności, ale przede wszystkim budują optykę skierowaną na Klienta i jego potrzeby, problemy, oczekiwania, kreując automatycznie postawę klientocentryzmu, co wydaje się niezbędne w budowie sprawnej organizacji.

794 115 512