Zamawiam darmow─ů konsultacj─Ö

Doradztwo biznesowe Jacek Antczak

Newsletter

 

Napisze do Ciebie z pomysłem, jak możemy

rozwin─ů─ç Tw├│j potencja┼é.

 

Wyra┼╝am zgod─Ö na przetwarzanie danych 

Wy┼Ťlij
Wy┼Ťlij
Formularz zosta┼é wys┼éany ÔÇö dzi─Ökujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Menu

Blog

Usługi

NIP 583 259 38 23

ul. Le┼Ťna 33, 81-549 Gdynia

Dane kontaktowe

Przedsi─Öbiorstwo chc─ůce by─ç efektywne i skutecznie budowa─ç swoj─ů przewag─Ö rynkow─ů, musi posiada─ç zdolno┼Ť─ç adaptacji do stale zmieniaj─ůcych si─Ö warunk├│w rynkowych, co wyra┼║nie pokaza┼éy ostatnie lata i zawirowania wywracaj─ůce model biznesowe w wielu bran┼╝ach.

Ka┼╝da organizacja powinna wi─Öc cyklicznie monitorowa─ç otoczenie rynkowe i dopasowywa─ç sw├│j spos├│b dzia┼éania na poziomie modelu biznesowego i realizowanych proces├│w, struktury i kultury organizacji oraz kompetencji i umiej─Ötno┼Ťci pracownik├│w. Jednocze┼Ťnie nie ka┼╝da firma, w szczeg├│lno┼Ťci ma┼éa oraz ┼Ťrednia, posiada zasoby finansowe i osobowe aby budowa─ç kompetencje pozwalaj─ůce dokona─ç metodycznej analizy rynku. W takich przypadkach warto wykorzysta─ç wsparcie doradztwa biznesowego i metodyki analizy benchmarkingowej przedstawionej powy┼╝ej.

 

Analiza rynku metod─ů benchmarkingow─ů umo┼╝liwia zdobywanie informacji i wiedzy jak dzia┼éaj─ů liderzy rynku oraz pozwala:

  • Zaobserwowa─ç i pozna─ç najlepsze praktyki na rynku

  • Por├│wna─ç skuteczno┼Ť─ç w┼éasnych proces├│w z liderami rynku

  • Zdefiniowa─ç kluczowe czynniki sukcesu w danej bran┼╝y

  • U┼Ťwiadomi─ç organizacji istot─Ö konkurencyjno┼Ťci i budowaniu przewag rynkowych

  • Dokona─ç oceny skuteczno┼Ťci obranego modelu biznesowego

  • Rozpocz─ů─ç dyskusj─Ö nad procesem zmian zwi─Ökszaj─ůcych efektywno┼Ť─ç organizacji

  • Stworzy─ç kultur─Ö otwarcia na nowe pomys┼éy i inspiracje, wynikaj─ůce z analizy otoczenia biznesowego

  • Zwi─Ökszy─ç zaanga┼╝owanie pracownik├│w poprzez wsp├│ln─ů dyskusj─Ö o kierunku rozwoju firmy

 

Chcesz otrzyma─ç przyk┼éadow─ů tabel─Ö analizy benchmarkingowej?

Napisz do mnie na kontakt@jacekantczak.pl, a prze┼Ťl─Ö Ci j─ů zupe┼énie za darmo.

Na czym polega analiza benchmarkingowa?

Analiza benchmarkingowa, czyli analiza konkurencji w praktyce polega na por├│wnywaniu proces├│w i dzia┼éa┼ä, wynik├│w finansowych a nawet kultury organizacyjnej i innych kluczowych dla bran┼╝y aspekt├│w dzia┼éalno┼Ťci, takich jak wskazanych poni┼╝ej. Jednocze┼Ťnie metoda jest relatywnie ┼éatwa do opanowania, co stwarza j─ů wysoce funkcjonaln─ů, wspieraj─ůc kreowanie nowych koncepcji i testowanie pomys┼é├│w. 

 

Przykładowe obszary analizy rynku:

  • Oferta

  • Jako┼Ťci produkt├│w i us┼éug

  • Obs┼éuga Klienta

  • Spos├│b komunikacji z rynkiem

  • Realizacji zam├│wie┼ä i logistyka

  • Zarz─ůdzania personelem

  • Wykorzystywane narz─Ödzia informatyczne

 

W efekcie budowy benchmarkingu, firma otrzymuje informację czym wyróżnia się konkurencja i jaka jest baza wzrostu liderów rynku, co z kolei stanowi podstawę do refleksji i doskonalenia własnej organizacji.

 

Kluczowym aspektem w budowaniu benchmarkingu jest por├│wnanie do przedsi─Öbiorstw, zdefiniowanych jako najlepsze na rynku. Poszukuj─ůc lider├│w rynku, warto wi─Öc uwzgl─Ödni─ç kryteria takie jak:

  • Udzia┼é w rynku

  • Strategia rynkowa - nastawiona na dynamiczny wzrost

  • Zyski - powy┼╝ej ┼Ťredniej dla rynku

  • Produkty / us┼éugi o wysokiej jako┼Ťci

  • Sprawne procesy

  • Zadowoleni Klienci

 

Jednocze┼Ťnie nale┼╝y pami─Öta─ç, ┼╝e benchmarking to nie kopiowanie dzia┼éa┼ä konkurencji, a nauka, wyci─ůganie wniosk├│w i kreatywne wykorzystanie najlepszych wzorc├│w. Informacje pozyskane na temat dzia┼éa┼ä konkurencji nale┼╝y traktowa─ç jako inspiracj─Ö do stworzenia w┼éasnej skutecznej strategii dzia┼éania.

Ka┼╝da organizacja chc─ůca zwi─Ökszy─ç konkurencyjno┼Ť─ç i budowa─ç przewag─Ö rynkow─ů, poszukuje sposob├│w aby si─Ö wyr├│┼╝ni─ç, pozyska─ç uwag─Ö Klient├│w i w efekcie nowe zlecenia i kontrakty.

Jedn─ů z metod kreowania przewag konkurencyjnych, b─Öd─ůc─ů zarazem elementem analizy otoczenia biznesowego jest Benchmarking, kt├│rego budowa umo┼╝liwia okre┼Ťlenie punktu odniesienia w┼éasnych dzia┼éa┼ä wobec rynku i definiuje obszary, kt├│rych poprawa zwi─Ökszy efektywno┼Ť─ç firmy i poprawi jego pozycj─Ö rynkow─ů.

 

W artykule otrzymasz odpowiedzi na pytania:

 

  • Czym jest benchmarking?

  •  Na czym polega analiza benchmarkingowa?

  • Jakie korzy┼Ťci przynosi benchmarking? 

Polecane artykuły

Benchmarking jako metoda kreowania przewagi rynkowej

Jakie korzy┼Ťci przynosi benchmarking?

15 stycznia 2023
Benchmarking, analiza konkurencji

Benchmarking to poj─Öcie do┼Ť─ç pojemne i wielowymiarowe, og├│lnie mo┼╝na go okre┼Ťli─ç jako metod─Ö analizy otoczenia konkurencyjnego, umo┼╝liwiaj─ůca okre┼Ťlenie najlepszych proces├│w, metod dzia┼éania, modelu biznesowego dla osi─ůgni─Öcia przewagi konkurencyjnej w konkretnej bran┼╝y. Realizowany jest w celu poprawy efektywno┼Ťci organizacji, poprzez por├│wnanie si─Ö z najlepszymi na rynku i identyfikowanie obszar├│w i proces├│w w┼éasnego przedsi─Öbiorstwa, kt├│rych usprawnienie umo┼╝liwi zwi─Ökszenie udzia┼éu w rynku. Benchmarking to poszukiwanie najefektywniejszych metod dzia┼éania, poprzez analiz─Ö konkurencji. To por├│wnanie w┼éasnych proces├│w z metodami dzia┼éania firm maj─ůcych najlepsze wyniki, skuteczne procesy i zadowolonych Klient├│w.

Wynikiem benchmarkingu jest odpowied┼║ na pytanie: Jakim sposobem firmy z jednej bran┼╝y funkcjonuj─ů sprawniej, efektywniej i osi─ůgaj─ů przewag─Ö nad innymi?

Czym jest Benchmarking?

Chcesz porozmawia─ç o analizie konkurencji wykorzystuj─ůc analiz─Ö benchmarkingow─ů? 

Zadzwo┼ä 794 115 512, lub zapisz si─Ö na niezobowi─ůzuj─ůca rozmow─Ö.

Um├│w si─Ö na bezp┼éatn─ů rozmow─Ö