Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Jeśli chcesz porozmawiać o innych moich projektach lub opisane problemy brzmią znajomo, napisz lub zadzwoń!

Wyzwanie

Spółka przygotowując się wzmocnienia swoich internetowych kanałów dystrybucji postanowiła przeanalizować procesy produkcji i sprzedaży aby podnieść ich wydajność i zaplanować zmiany w związku z planowanym zwiększeniem sprzedaży.

 

 

Strategia realizacji projektu

Każdy projekt rozpoczyna się od analizy modelu biznesowego, co umożliwia zapoznanie się z głównymi obszarami funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz pozwala rozpoznać na których aktywnościach firmy skupiona jest uwaga liderów organizacji.

Następnym etapem było wykonanie mapowania procesu produkcyjnego oraz procesu sprzedaży. Mapy procesów wykonano na bazie przeprowadzonych wywiadów z osobami zaangażowanymi ich realizację, przy czym mapę procesu produkcyjnego przygotowano na ogólnym poziomie szczegółowości - uwzględniając cel projektu.

 

 

Kluczowe korzyści

Przygotowane mapy procesów pozwoliły: 

  • zwrócić uwagę na potrzebę analizy efektywności kluczowych procesów poprzez zdefiniowanie mierników, umożliwiających weryfikację ich skuteczności, jednocześnie zarekomendowano wprowadzenie podstawowych mierników dot. ilości poszczególnych asortymentów, udziału sprzedaży gotowych wyrobów względem wyrobów pod zamówienie,

  • rozpocząć dyskusję nad efektywnością i opłacalnością dwóch modeli wytworzenia produktu finalnego tzn. produkcją w 100% opartą o własne półprodukty oraz oparta o gotowe półprodukty,

  • zarekomendować przygotowanie analizy rentowności na poziomie co najmniej linii produktowych, co wymagało przeanalizowania możliwości systemu ERP.

 

 

Efekty projektu doradczego

Efektem finalnym projektu doradczego była koncepcja zakładająca doskonalenie procesów na bazie budowy systemu pomiaru procesów kluczowych oraz analityki struktury sprzedaży i rentowności poszczególnych linii produktowych. Bazą do realizacji koncepcji w części dotyczącej analizy sprzedaży, jest rozpoznanie możliwości posiadanego systemu ERP.   

Analiza procesów produkcji i sprzedaży

Analiza procesów produkcji

O firmie

Projekt realizowany dla firmy produkcyjno-handlowej, której głównymi wyrobami są: poduszki, kołdry oraz śpiwory. Spółka sprzedaje swoje wyroby poprzez internet oraz sklepy partnerskie. Firma zatrudnia 35 osób i ma rozpoznawalny brand w swojej branży.

794 115 512

Logotyp JA