Zamawiam darmową konsultację

Doradztwo biznesowe Jacek Antczak

Newsletter

 

Napisze do Ciebie z pomysłem, jak możemy

rozwinąć Twój potencjał.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych 

Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Menu

Blog

Usługi

NIP 583 259 38 23

ul. Leśna 33, 81-549 Gdynia

Dane kontaktowe

Business Intelligence

Microsoft, będący głównym dostarczycielem rozwiązań informatycznych dla biznesu na świecie, widząc rosnące zapotrzebowanie na zbieranie, agregację i analitykę danych zaproponował narzędzie nazwane Power BI, umożliwiające:

  • Integrację danych z różnych systemów źródłowych.

  • Zwinne formatowanie i modelowanie danych.

  • Gotowy zbiór raportów i KPI.

  • Automatyzację procesów raportowych.

  • Samodzielną analizę danych dzięki interaktywnym raportom.

 

Jednak największą korzyścią z perspektywy procesów jest pozyskanie danych umożliwiających i pomiar kluczowych procesów oraz zbudowanie potencjału organizacji bazującej na analizie i doskonaleniu własnych działań.

Niezbędnym elementem modelowania i zarządzania procesami jest budowa systemu mierników, odpowiadających organizacji na kluczowe pytania: Czy realizacja procesu przebiega w optymalny dla jego specyfiki sposób, oraz czy proces jest efektywny?

Czyli, czy rezultaty są współmierne do poniesionego zaangażowania i wykorzystanych zasobów. Analiza mierników pozwala na podejmowanie trafnych decyzji, co do sposobu realizacji procesu i jego optymalizacji.

Dlatego właśnie każdy proces zdefiniowany jako istotny z punktu wpływu na przedsiębiorstwo i inne procesy, powinien posiadać mierniki, które wyrażać się mogą w postaci np.:

- czas realizacji procesu,

- ilość wytworzonych materiałów / zrealizowanych usług,
- koszt wytworzenia materiału / realizacji usługi,
- ilość wykorzystanych zasobów,
- jakość wytworzonych dóbr,
- kombinacje powyższych.

 

Naturalnie powyższe przykłady nie wyczerpują tematu definiowania mierników, są jedynie zbiorem najczęściej wykorzystywanych bez uwzględnienia specyfiki branży i samego procesu.

Polecane artykuły

Analityka w procesach

15 września 2022
Benchmarking, analiza konkurencji

Najczęstszym wyzwaniem w firmach nie jest definiowanie samych mierników lecz pozyskiwanie danych do ich budowy. Zazwyczaj dane te zbierane są w różnych systemach takich jak: ERP, CRM, HR oraz w specjalistycznych systemach branżowych, co powoduje ich rozproszenie, utrudniające analizę. Oczywiście jeśli w organizacji są kompetencje informatyczne, możliwy jest eksport np. do MS Excel, jednak mimo dużej elastyczności i użyteczności, Excel nie jest idealnym narzędziem ze względu na konieczność ręcznego "klejenia" danych i ograniczone możliwości automatyzacji co skutkuje koniecznością manualnej obsługi danych generującej błędy.

Analityka w służbie procesów

Chcesz porozmawiać o analizie procesów? 

Zadzwoń 794 115 512, lub zapisz się na niezobowiązująca rozmowę.

Umów się na bezpłatną rozmowę