Umów Konsultację

Dane kontaktowe

 

794 115 512

 

kontakt@jacekantczak.pl

 

ul. Leśna 33/7, Gdynia

 

NIP 583 259 38 23

Menu

 

Start

 

Usługi

 

Case Study

 

Blog

Newsletter

 

Zapisz się na newsletter z którego dowiesz się jak budować wzrost Twojej firmy

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych 

Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Benchmarking, analiza konkurencji
15 września 2022

Analityka w procesach

Więcej artykułów

Analityka w służbie procesów

 

Najczęstszym wyzwaniem w firmach nie jest definiowanie samych mierników lecz pozyskiwanie danych do ich budowy. Zazwyczaj dane te zbierane są w różnych systemach takich jak: ERP, CRM, HR oraz w specjalistycznych systemach branżowych, co powoduje ich rozproszenie, utrudniające analizę. Oczywiście jeśli w organizacji są kompetencje informatyczne, możliwy jest eksport np. do MS Excel, jednak mimo dużej elastyczności i użyteczności, excel nie jest idealnym narzędziem ze względu na konieczność ręcznego "klejenia" danych i ograniczone możliwości automatyzacji co skutkuje koniecznością manualnej obsługi danych generującej błędy.

 

Business Intelligence

 

Microsoft, będący głównym dostarczycielem rozwiązań informatycznych dla biznesu na świecie, widząc rosnące zapotrzebowanie na zbieranie, agregację i analitykę danych zaproponował narzędzie nazwane Power BI, umożliwiające:

  • Integrację danych z różnych systemów źródłowych.

  • Zwinne formatowanie i modelowanie danych.

  • Gotowy zbiór raportów i KPI.

  • Automatyzację procesów raportowych.

  • Samodzielną analizę danych dzięki interaktywnym raportom.

 

Jednak największą korzyścią z perspektywy procesów jest pozyskanie danych umożliwiających i pomiar kluczowych procesów oraz zbudowanie potencjału organizacji bazującej na analizie i doskonaleniu własnych działań.

Niezbędnym elementem modelowania i zarządzania procesami jest budowa systemu mierników, odpowiadających organizacji na kluczowe pytania: Czy realizacja procesu przebiega w optymalny dla jego specyfiki sposób, oraz czy proces jest efektywny? Czyli, czy rezultaty są współmierne do poniesionego zaangażowania i wykorzystanych zasobów. Analiza mierników pozwala na podejmowanie trafnych decyzji, co do sposobu realizacji procesu i jego optymalizacji.

 

Dlatego właśnie każdy proces mający istotny wpływ na generowanie zysku i sprawność przedsiębiorstwa, powinien posiadać mierniki, które wyrażać się mogą w postaci np.:

  • czas realizacji procesu,
  • ilość wytworzonych materiałów / zrealizowanych usług,
  • koszt wytworzenia materiału / realizacji usługi,
  • ilość wykorzystanych zasobów,
  • jakość wytworzonych dóbr,
  • kombinacje powyższych.

 

Naturalnie powyższe przykłady nie wyczerpują tematu definiowania mierników, są jedynie zbiorem najczęściej wykorzystywanych bez uwzględnienia specyfiki branży i samego procesu.

Zarezerwuj bezpłatną konsultację

fdfd

fdfdfd

Jesteś zainteresowany skutecznym doradztwem biznesowym?
Napisz, lub zadzwoń. Ustalimy wspólnie termin spotkania.

Zarezerwuj bezpłatną konsultację