Umów Konsultację

Dane kontaktowe

 

794 115 512

 

kontakt@jacekantczak.pl

 

ul. Leśna 33/7, Gdynia

 

NIP 583 259 38 23

Menu

 

Start

 

Usługi

 

Case Study

 

Blog

Newsletter

 

Zapisz się na newsletter z którego dowiesz się jak budować wzrost Twojej firmy

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych 

Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
15 września 2022

Analityka w procesach

Benchmarking, analiza konkurencji

Niezbędnym elementem modelowania i zarządzania procesami jest budowa systemu mierników, odpowiadających organizacji na kluczowe pytania: Czy realizacja procesu przebiega w optymalny dla jego specyfiki sposób, oraz czy proces jest efektywny? Czyli, czy rezultaty są współmierne do poniesionego zaangażowania i wykorzystanych zasobów. Analiza mierników pozwala na podejmowanie trafnych decyzji, co do sposobu realizacji procesu i jego optymalizacji.

 

Dlatego właśnie każdy proces mający istotny wpływ na generowanie zysku i sprawność przedsiębiorstwa, powinien posiadać mierniki, które wyrażać się mogą w postaci np.:

  • czas realizacji procesu,
  • ilość wytworzonych materiałów / zrealizowanych usług,
  • koszt wytworzenia materiału / realizacji usługi,
  • ilość wykorzystanych zasobów,
  • jakość wytworzonych dóbr,
  • kombinacje powyższych.

 

Naturalnie powyższe przykłady nie wyczerpują tematu definiowania mierników, są jedynie zbiorem najczęściej wykorzystywanych bez uwzględnienia specyfiki branży i samego procesu.

Analityka w służbie procesów

 

Najczęstszym wyzwaniem w firmach nie jest definiowanie samych mierników lecz pozyskiwanie danych do ich budowy. Zazwyczaj dane te zbierane są w różnych systemach takich jak: ERP, CRM, HR oraz w specjalistycznych systemach branżowych, co powoduje ich rozproszenie, utrudniające analizę. Oczywiście jeśli w organizacji są kompetencje informatyczne, możliwy jest eksport np. do MS Excel, jednak mimo dużej elastyczności i użyteczności, excel nie jest idealnym narzędziem ze względu na konieczność ręcznego "klejenia" danych i ograniczone możliwości automatyzacji co skutkuje koniecznością manualnej obsługi danych generującej błędy.

Więcej artykułów

Business Intelligence

 

Microsoft, będący głównym dostarczycielem rozwiązań informatycznych dla biznesu na świecie, widząc rosnące zapotrzebowanie na zbieranie, agregację i analitykę danych zaproponował narzędzie nazwane Power BI, umożliwiające:

  • Integrację danych z różnych systemów źródłowych.

  • Zwinne formatowanie i modelowanie danych.

  • Gotowy zbiór raportów i KPI.

  • Automatyzację procesów raportowych.

  • Samodzielną analizę danych dzięki interaktywnym raportom.

 

Jednak największą korzyścią z perspektywy procesów jest pozyskanie danych umożliwiających i pomiar kluczowych procesów oraz zbudowanie potencjału organizacji bazującej na analizie i doskonaleniu własnych działań.

Zarezerwuj bezpłatną konsultację

Doradca Biznesowy rozmawiający z klientem o metodach pomiaru efektywności przedsiębiorstwa.

Jesteś zainteresowany skutecznym doradztwem biznesowym?
Napisz, lub zadzwoń. Ustalimy wspólnie termin spotkania.

Zarezerwuj bezpłatną konsultację